3 augustus 2024

Van de pastoor: De Onbevlekte is in de volle glorie van de heerlijkheid binnengeleid

Beminde gelovigen,

De maand augustus is het hoogtepunt van de zomer, wanneer alles bloeit en groeit en in volle rijpheid staat. In die periode viert de Kerk de glorievolle tenhemelopneming van de heilige maagd Maria. De Onbevlekte is in de volle glorie van de heerlijkheid binnengeleid; de koren der engelen en de scharen der martelaren en heiligen begroeten hun Koningin.

In haar tenhemelopneming wordt de toekomstige weg van de Kerk in zijn volledigheid getoond, namelijk om eens voor eeuwig te verblijven in de heerlijkheid van de zalige Godsaanschouwing. De vreugde van Maria als eerstgeborene van de verlosten is een bijzonder privilege, omdat zij nu reeds met lichaam en ziel heeft verkregen wat de toekomst van de gehele Kerk zal zijn.

Het leven van de heilige Maagd en de geheimen ervan zouden voor ons een dagelijkse inspiratie moeten zijn. Daarom het dringende verzoek aan u allen: overweeg de geheimen van onze verlossing in verbondenheid met onze hemelse Moeder door het dagelijks bidden van de rozenkrans. Zij, de Moeder der verlosten, zal ons tot haar Zoon brengen.

Met mijn priesterlijke zegen,
Pater M. Kromann Knudsen FSSP, pastoor